Tuesday, January 6, 2009

2009 MENGAMIT 1001 HARAPAN

Alhamdulillah, berakhirnya tahun 2008, nyata tahun lepas telah memberikan 1001 pengalaman baru serta, meningkatkan cara hidup setapak maju ke kehadapan. Setiap kali tahun baru acap kali di perdengarkan dengan azam baru, semangat baru dan sebagainya. Kekadang sakit jugak telinga mendegar di radio tentang azam baru nie, tapi siapa suruh dengar.
Sebenarnya tanpa kita sedari kita sebenarnya kita berangan bukan berazam. Seorang perokok berazam untuk berhenti merokok tapi tanpa usaha untuk mengurangkan bilangan rokok yang dihisapnya. Seorang pelajar berangan untuk mendapat 8A dalam PMR tapi di hari pertama persekolah telah lupa buku apa yang hendak di bawa.
Sedar atau tidak kita perlu lakukan sesuatu, peningkatan umur bukan lambang semakin tua tapi semakin matang. Dalam usaha meningkatakan kejayaan diri serta cara hidup jangalah lupa pada tanggungjawab kepada agama, dan bangsa. Moga 2009 menjanjikan keamanan, nkmat kasih sayang, serta rezeki yang berpanjangan. Sebagai guru tentulah kejayaan murid yang diharapkan. SELAMAT TAHUN BARU...

No comments: