Sunday, March 8, 2009

Happy Women Day`s

Hari seluruh dunia menyambut Hari Wanita Sedunia.
Saya tidak menafikan bahawa peranan wanita sangat penting dalam kehidupan kita. Tanpa wanita yang dikenali sebagai ibu, kita tidak akan berada dimuka bumi ini.
Kecekalan dan kegigihan mereka membesarkan kita tidak ada tolok bandingnya. Sebab itu selain mendoakan mereka setiap hari, Rasulullah juga menegaskan bahawa ketaatan kepada ibu itu 3 kali ganda daripada kepada seorang ayah. Malahan syurga kita letaknya dibawah tapak kaki ibu kita.
Ramai tokoh-tokoh wanita muncul dipersada pentas dunia samada sebagai penggerak masyarakat atau pendokong yang kental.
Kita tidak lupa contohnya peranan Khadijah r.a., Aisyah r.a dll yang menjadi tunggak kepada perjuangan Rasulullah.
Kita juga tidak lupa tokoh-tokoh dunia saperti Indira Gandhi, Margaret Thatcher dan lain-lain.
Tidak lupa khususnya kepada ibu saya Ku Hazizah Ku Shaari yang begitu tinggi keyakinan kepada saya dan selalu mendoakan untuk saya. Buat kakak saya, kakak ipar yang begitu banyak memberikan sokongan dan dorongan. buat tunang yang tercinta, moga kita akan mencapai keabahagian yang berpanjangan kelak. Buat guru-guru dan teman sepejuangan yang telah banyak menabur budi dan jasa, dah akhir sekali buat anak didik perempuan sekalian selamat hari wanita. and again to all the woman, Selamat Menyambut Hari Wanita.. Happy Women's Day..

No comments: