Friday, March 20, 2009

Diana Danielle,PLKN, dan ????


Em seminggu berlalu dengan kisah kejayaan Nik Musliha, kini masyarakat kita kembali membincangkan isu sensassi, atau kembali kepada norma kehidupan masyarakat hadhari. Saya ingin sedikit berkongsi pendapat atau pandangan mengapa apabila Diana masu PLKN, perlu diberikan liputan yang meluas, malah mahu di dokumentasikan? Siapa Diana sehingga ingin diberikan liputan begitu meluas?

Pendapat saya ialah dia (tidak layak untuk diberikan gelaran beliau), sebagai ikon kepada program PLKN. Sebagai satu wacana untuk mengambarkan ketelusan pemilihan PLKN, keberkesanan program ini kepada remaja kini.Sememangnya kita tiadak mempertikaikan PLKN ini tetapi mengapa mesti Diana? Alif? SuKi?. Persoalanya adakah mereka layak? selepas beberapa kali meminta untuk di tunda kemasukkan mereka?





Saya sebenarnya sudah jelik dengan masyarakat hari ni yang terlalu mengagungkan artis dan ahli politik. Media sentiasa memaparkan kehebatan serta gosip (atau dalam istilah sebenarnya fitnah) golongan ini. Bukalah televisyen pada hari ini, pastinya tidak lain yang memenuhi ruang siaran 24 jam dengan hiburan.

Sewajarnya pada saya kita mengambil individu yang lebih berjaya untuk di jadikan ikon kepada remaja. Masih ramai lagi remaja yang lebih berjaya daripada mereka ini, ahli sukan, remaja malaysia lain yang lebih baik akhlak dan perlakuaannya daripada golongan remaja artis ini. Individu seperti inilah yang sewajarnmya di tonjolkan, bukan di sebaliknya.

2 comments:

TSYA'Z (~_^) said...

btol ckp cikgu tu...diana bukan sesiapa bg cikgu...tapi bagi sesetengah pihak diana adlah ikon remaja..memg dari segi penampilan dan tgkah laku dia, ada sesutau yang agak kurang menyenangkan..tapi, seharusnya kita memikirkan itu dari sudut positif...bg pendapt sy, maybe bila artis2 ni dah masuk plkn, cara dan perlakuan mereka sedikit akn berubah..berubah ke arah yg baik insyaAllah...nak mintak berubah secara drastik memg sushlah...jadi kita sebagai sedara se islam mendoakan yg tewrbaik jer la untuk diorang....semoga diorg sentiasa diberkati....

kalo terkasar jgn marah ek cikgu...juz my opinion jer..peace

cikgu sophis said...

salam t`syaz tahnk for the opinion, memang kita mengharapkan begitu, dan mendoakan, tapi adakah doa itu hanya dimulut atau di keyboard ini shaja, insyallah